Native Flashradio V3
Radyo Kİ > Kültür & Sanat Haberleri > ArtNiyet’te Deniz Tekin Röportajı!

ArtNiyet’te Deniz Tekin Röportajı!

Nisan 28th, 2017

ArtNiyet programında sevilen genç ses Deniz Tekin, yeni albümü “Kozakuluçka” hakkında konuştu.

13 Nisan Perşembe günü Kocaeli Hayal Kahvesi’nde gerçekleştirilen Deniz Tekin etkinliği kapsamında, ArtNiyet sunucuları Simay Masharaf ve Ömer Sefa Ergezer’in sorularını yanıtlayan genç sanatçı Deniz Tekin yeni albümünü 7 Nisan 2017’de dinleyicileriyle buluşturdu.

Albüm Hakkında
“Kozakuluçka” albümünde vokal performansının yanı sıra söz yazarı ve besteci olarak da öne çıkan Deniz Tekin, albümünde versiyonlar ile birlikte 9 şarkıya yer verdi. Kendisinin dışında söz yazarı ve besteci olarak Aziz Zafer Tekin’in bir şarkısını yorumlayan genç müzisyen, bir de Ahmet Kaya & Yusuf Hayaloğlu klasiği “Beni Vur”a farklı bir yorum kattı.
Tüm düzenlemelerde kendisinin yanı sıra müzisyen arkadaşları Sezer Özdem, Ozan Fırat Tişkaya, Sinancan Yaren, Emin İnal ve Cem Ömeroğlu imzasını gördüğümüz Deniz Tekin’in “Kozakuluçka” albümü Oya Erkaya supervisorlüğünde bir yılda tamamlanırken, yapım tasarımını Gülbabamusic, Ahmetcan Taşdemir ve Cansın Angı üstlendi. Albümde yer alan şarkılarının mixlerini Serkan Ayman ve Aras Tüysüz yaparken, Deniz Tekin, masteringde ise yine Aras Tüysüz ile çalıştı.
Deniz Tekin ilk albümünden ilk video klibi söz ve bestesi kendisine ait “Bende Bir Problem Var” şarkısına çekti. Çağlar Kanzık yönetmenliğinde kamera karşısına geçen Tekin, iki günde tamamlanan çekimlerde İstanbul sokaklarında hem dolaştı hem şarkısını söyledi.

 

 

Müzikle çok genç yaşta tanıştın. Çıktığın ilk günden itibaren çok sevilen bir sessin. Peki, şu an bulunduğun konumu daha önce hayal edebilir miydin?

Öncelikle çok teşekkür ederim. Benim için planlı başlayan bir süreç değildi bu açıkçası. Soundcloud’a kendi kayıtlarımı atıyordum, yani Youtube’da ana amacım değildi aslında. Sonra kayıtlarımdan fark edilenler olmuş. Benim için zaten şaşkınlık verici bir şeydi. Üniversite için İstanbul’a geldim. O ara gelişti her şey. Yani çok tahmin etmiyordum böyle olacağını.

Yeni albümün Kozakuluçka raflarda yerini alarak hayranların buluştu. Peki, bu albümün adı nasıl ortaya çıktı/albümün adına nasıl karar verdiniz?

Albümün adını aradık hani düşünüyorduk ne olsun diye. Bir iki tane seçenek vardı aklımızda bu olsun dediğimiz. Değiştirdik sonradan. Bir gün kuliste otururken Koza ve Kuluçka, ikisini birleştirsek nasıl olur diye düşündük. Bir de Rusça’ya benziyor söylenimi falan.. Kozakuluçka! Eğlenceli bir isim gibi geldi aklımıza.

Dinleyicilerimize albümün hazırlık sürecinden biraz bahseder misin?

Şubat ya da Mart gibi albüm kayıtlarına başladık. Eylül, Ekim’e kadar 4, 5 aylık bir kayıt süreci var. Son haline gelmesi ve albümün kapak ve iç tasarımlarının yapılması, izinlerinin alınmasıyla Nisan’ın başını buldu. Ama yine de güzel bir süreçti.
Ömer: Güzel bir çalışmaydı diyorsunuz. Dinledik çoğu şarkınızı da, gerçekten tebrik ediyoruz bizler de..
Deniz Tekin: Çok teşekkürler, çok sağolun.

 

 

Çok sevilen cover parçalarında var ama sen de bir söz yazarısın. Bu albümdeki şarkıları değerlendirdiğinde sana ait olan parçalarda hangi duygunun daha baskın ya da yoğun olduğunu söyleyebilirsin?

Çocuklarının arasından birini seçebilir misin gibi bir soru oldu bu. (gülüyor) Hepsinin kendi içinde duygusu var, o yüzden çok ayırmıyorum. Benim için farklı şeyler ifade ediyorlar.

Albümünün ilk klibini Bende Bir Problem Var şarkısına çektin. Peki bu şarkıyı ilk yapan ne? Senin için özel bir anlamı var mı?

İlk bestelediğim şarkı. Ondan önce de bir kaç tane vardı ama içime sinip de kaydını alayım Soundcloud’a koyayım dediğim ilk şarkıydı. O yüzden “Bende Bir Problem Var” olması mantıklı geldi.

Albümde en çok öne çıkacağını düşündüğün şarkı hangisi?

Yok ya gerçekten. Dediğim gibi hepsinin ayrı bir anısı var. Bilemedim yani.

Peki Deniz, sana göre genç bir müzisyen olmanın en zor tarafı nedir?

Bir yandan okula devam etmek. Ben İngiliz Dili ve Edebiyatı okuyorum bir yandan. %75 Devam zounluluğumuz var. 8 tane devamsızlık yaptığın dersten kalıyorsun, finale giremiyorsun falan. O yüzden koşturmacalı oluyor.

Kendine örnek aldığın, sana ilham veren isimler var mı?

Valla genelde singer/songwritter’ları çok dinliyorum. Bob Dylan’a bu aralar sardım. Bob Dylan dinliyorum bu aralar.

Son olarak dinleyicilerinize ne söylemek istersin?

Utanırım ben böyle şeylerden ama. (gülüyor) Herkese çok selamlar, sevgiler.

Ömer: Bizi kabul ettiğiniz ve bu güzel röportajı gerçekleştirdiğimiz için çok teşekkür ederiz…

Ben teşekkür ederim, çok sağolun.

 


Ömer Sefa Ergezer, Deniz Tekin, Simay Masharaf

 

Kendisine Radyo K.İ. ailesi olarak buradan bir kez daha bu güzel röportaj için teşekkür ediyoruz.
Röportaj için;
 

RADYOKİ